Komoda ze staré kredence


widesign.cz

Stolek se šuplíkem, o kterém jste už mohli číst, byl dělaný k této komodě. Je to vlastně spodní část staré kredence, jakých je ještě hodně a lidi je vyhazují. Tato prožila pár let ve stodole, až se majitelé rozhodli, že by ji chtěli zrenovovat a dát na čestné místo do jídelny.


Takto už vypadá výsledek, ale ne každý si ho dokáže představit, když objeví podobný kousek nábytku.


Dokud se neodstraní všechny staré nátěry, tak nejde s jistotou určit konečnou úpravu, protože předem lze jen odhadovat, co se pod slupkou ukrývá. A tak jsem se pustila do opalování a broušení, až se vyklubal původní materiál.


Zjistila jsem, že vše kromě překližkových dvířek je z masivu poměrně zachovalého. Nějaké díry od červotoče a škrábance nevadí. Případného červotoče pomocí injekční jehly nakrmím Lignofixem a škrábance tvoří patinu. Dřevo jsem se tedy rozhodla zachovat nezakryté, a proto jsem ho ještě dočistila Lastanoxem. Zadní hrana horní desky byla dost poškozená, a tak jsem ze stejně staré garnýže (nové dřevo se nehodí) dodala malý rantl. Ten je připevněn pomocí kolíků, žádné vruty. Čisté dřevo jsem namořila a naolejovala. Vnitřek komody jsem po důkladném vydrhnutí ošetřila jen voskem. U dvířek po odstranění zámků zbyly díry. Ty jsem vyplnila kousky, jak jinak, taky starého dřeva. Dvířka jsou natřená křídovou barvou, stejnou jako noční stolky, zesvětlenou bílým matným Balakrylem.


Úchytky si majitel vyrobil a doplnil sám.

Komentáře

  1. Jarinko, obdivuji tvoji trpělivost a nápady. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Nevkládejte prosím žádné odkazy. Děkuji. Komentáře s odkazy budou ihned mazány.