Jak očalounit sedák židle

widesign.cz

Očalounit sedák židle není zas tak obtížné, jak by se mohlo zdát. Potřebujete novou potahovou čalounickou látku (obyčejnou dekorační nedoporučuji), molitan, sponkovačku a něco na případné vyspravení dřeva. A výsledek může vypadat takto:


Ale popořádku. Moje šéfová mě požádala, zda bych ji pro dceru nepotáhla dva sedáky a já jelikož kutění na nábytku je pro mně zábava, se toho ráda chopila. Nedříve jsem odstranila staré sponky a pod opotřebovanou látkou se objevil drolící se molitan a na více místech popraskaná překližka.


Nejdříve jsem vyspravila dřevo. Praskliny jsem vyplnila Herkulesem a stáhla svěrkami. Pak jsem sedák zespod přebrousila a ošetřila voskem, tím se překližka "oživila".

 

Molitan bylo třeba nahradit, tak jsem využila zánovní sedáky, které jsem vykuchala a vždy dva použila na jednu židli, aby výplň nebyla "lichá". Podle staré látky jsem ustřihla potahovku.


A teď už jsem mohla kompletovat. Aby mi molitan na dřevě neujížděl, podlepila jsem ho oboustrannou lepicí páskou. Stejně tak jsem přilepila druhou vrstvu molitanu.


Sponkování je dobré dělat ve dvou. Jeden stlačuje sedák a druhý sponkuje. Tím je látka po odpružení pěkně vypnutá. Aby byla vypnutá rovnoměrně, připevní se nejdříve 1 - 2 sponky na protilehlých stranách a teprve potom se nasází dokola.


Komentáře