Lustr "kostka" Kamenický Šenov

Líbí se mi kvalitní retro, ostatně to je z mého blogu patrné. Ráda jsem se tedy ujala vyhozeného nalezence, jak tomu bylo i tohoto lustru ze 70. let, jehož autorem je Jaroslav Bejvl starší.

Byl vyhozený na hromadě nachystané na naložení do kontejneru, od hlíny a narezlý. Já jsem však v něm už viděla ten nablýskaný rozzářený lustr.

Rozebrala jsem ho do posledního šroubečku, sklíčka vykartáčovala v jarové vodě a kovové dílky vyčistila jemným smirkem a sitolem. A teď je ozdobou mé pracovny.

Obdivuji také, jak výrobce dokázal skleněné čtverce použít na mnoho různých tvarů svítidel. Dnes se dají, za nemalý peníz, koupit v různých bazarech. 




Komentáře

  1. Jarinko, v Kamenickém Šenově u výroby těchto kousků ( hlavně ověsových lustrů ) měl a má můj muž příbuzné. Tam si objednávali lustry i bohatí z Arábie.
    Ale co ty jsi udělala s nalezinkem, to je obdivuhodné. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Nevkládejte prosím žádné odkazy. Děkuji. Komentáře s odkazy budou ihned mazány.