Transfer obrázku na dřevo


Viděla jsem hodně návodů na přenesení obrázku, ale osobní zkušenost je nutná, než se člověk pustí do něčeho většího. Chtěla jsem vodičku na transfer, ale v papírnictví měli jen lepidlo, což se později ukázalo jako méně vhodné. Ale popořádku.
Připravila jsem si zkušební destičku (zbyla mi z kurzu s mlékovkami) a na digitální tiskárně jsem si vytiskla obrázky stažené z netu. Musí se samozřejmě vytisknout zrcadlově.


Obrázky jsem přesně co nejvíce obstřihla. To se ukázalo jako hodně důležité.


Pak jsem je dobře namazala transferovým lepidlem. Je třeba si dát pozor, aby se nedostalo na dřevo mimo obrázek, zanechává stopy. Obrázky jsem přilepila a nechala do druhého dne.



















Po zaschnutí se obrázek navlhčí a velmi opatrně se papír postupně prstem odžmoulává. Moc netlačit a hlavně opatrně kraje. U kočky se mi odtrhly fousky. Chce to dělat s citem.



Na této patinované destičce vyšly obrázky velmi pěkně, ale na jednobarevném podkladu vypadají jako obtisky, které znám z dětství.  Na dřevě totiž nezůstane jen barva, ale i lepidlo zanechává slabý film. Pokud je obrázek celý vybarvený, např fotka, tak to asi moc nevadí, ale u těchto vektorových je určitě lepší použít vodičku. Ale to už je zase úplně jiný postup. Snad někdy příště.

Komentáře