Štokrle s patinou

Sezóna na renovace skončila. Nejraději totiž pracuji venku a v nevytápěné dílně je taky zima. Představím tedy poslední letošní kousek.

U starých věcí mám ráda, že v sobě skrývají příběhy a vzpomínky, tak jako tohle štokrle. Na jedné straně mu chybí šprušle a víte proč? Když jsem byla malá, babička je vyřezala, abych si u něho mohla sedět jako u dětského stolečku. Žádná dětská Ikea, ale pravé kutilské DoDo (dodělej doma).

V tomto stavu přežilo štokrle pár desítek let a až teď jsem si řekla, že by z něho byla dobrá stolička k šicímu stroji. Opálila a obrousila jsem několik vrstev nátěrů. Zjistila jsem například, že úplně původně mělo štokrle zelené ponožky 🙂. Chtěla jsem, aby mi ladilo k šicímu stolku, tak jsem nohy namořila tmavým mořidlem a natřela hard top oilem. 

Horní deska je dost popraskaná a vrásčitá. Řekla jsem si, že toho využiju na patinu, která nedostatky promění v přednosti. Na žlutavou vrstvu starého tmelu, který už nešel vybrousit jsem nanesla zelenomodrou barvu a nahoru hnědou. Pak stačilo jen po létech brousit a barevná kresba se postupně objevovala.


Hned jsem vyzkoušela při šití mikulášských pytlíků.


A po práci stačí jen zasunout do stolku.


 

Komentáře

Okomentovat

Nevkládejte prosím žádné odkazy. Děkuji. Komentáře s odkazy budou ihned mazány.