Stoletá opět v kondici

Stoleté tělo do kondice dáte stěží, ale u židle jsem se o to pokusila. Židle a křesílka z ohýbaného bukového dřeva jsou nadčasové, proto má smysl si dát s nimi nemalou práci a tady je výsledek.

Ke mně se židle dostaly natřené barvou a s několika prasklinami. Ony jsou totiž dvě, ale tu druhou ještě nemám složenou.
Nejdříve bylo třeba je rozebrat a odstranit starou barvu. Hrubá vrstva šla dolů teplem a zbytek jsem dočistila cidlinami.

Po důkladném očištění a obroušení jsem se vydala se židlemi na kurz.
Pokračovalo se lepením prasklin. Tady je jedna z nich.



Na řadu přišlo moření do ořechového odstínu a poté několik vrstev šelaku. 
Před zkompletováním se ještě vyčistily původní vruty.
Sestavenou židli jsem nakonec přetřela tvrdým oleje, protože šelak je při používání přece jenom dost choulostivý.

Komentáře

  1. Já stále žasnu, jak ty jsi, Jarinko, šikovná. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  2. Járinko takové židle byly kdysi u nás ve sborovně, když jsem chodila na základku. Přesně takový krásný tmavý odstín. Jak ráda jsem chodila do sborovny na ně koukat. A moc se mi líbí i dnes. Je vůbec možné, aby se děcku v 7 nebo 8 letech líbily stejné věci jako v 70? Zdraví Iwka

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Nevkládejte prosím žádné odkazy. Děkuji. Komentáře s odkazy budou ihned mazány.