Retro křesla

Pružinová křesla s dřevěnými područkami jsou kvalitní klasika prověřená časem. O tom, jak jsem renovovala područky, jsem už psala, ale na čalounění jsem si sama netroufla, i když ... . Kdyby byl v okolí někdo jako Sára u Dobříše nebo Tobiáškovi u Mělníka, kteří pořádají skvělé kurzy, tak bych do toho šla. Co si člověk udělá sám, udělá si nejpoctivěji.

Tento typ vychází z velkého céčka od návrháře Jindřicha Halabaly, ale už není z původní výroby UP závodů, ale novější od Tonu. Na pohodlnosti mu to však nic neubírá. Tato křesla se vyráběla v 50. - 60. letech minulého století. Područky na rozdíl od céčka mají oblouky 2 krát lomené.

Původní stav, v jakém jsem je koupila, nebyl uplně havarijní, ale přece jenom za ta léta už křesla nasála množství prachu a područky byly oprýskané. 


Výběru látky jsem se věnovala dost pečlivě. Nejen aby se vzor hodil ke křeslů, ale i gramáž a martindale (odolnost v oděru) byly dostatečně vysoké. O tom bude samostatný příspěvek, který vám může pomoci s výběrem potahové látky. Nakonec jsem si u Kolovratu vybrala látku s názvem Chenonca se vzorem ve stylu art deco.


Komentáře

  1. Krásná renovace. A křesla také, mám to ráda. Zdraví Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji a taky zdravím

      Vymazat
    2. Krásná práce. A to pohodlné sezení...... Zdraví Iwka

      Vymazat
    3. Pohodlíčko to je, pružiny nic nenahradí. Taky zdravím.

      Vymazat

Okomentovat

Nevkládejte prosím žádné odkazy. Děkuji. Komentáře s odkazy budou ihned mazány.