Renovace područek ke křeslům

Koupila jsem si dvě stará křesla s tím, že dřevo si zrenovuji sama a zbytek přenechám čalouníkovi. O tom, jak křesla dopadla, celkově až příště. Dnes chci ukázat celkem zdlouhavou cestu renovace dřevěných područek. Takto vypadaly nakonec:

 A takto na začátku:

 A co bylo mezitím?

Nejdříve jsem seškrábala a vybrousila zbytky laku. Můj záměr byl udělat područky světlé a tady jsem narazila. Byly namořené na velmi tmavý odstín, který byl zapuštěn do dřeva dost hluboko. Zbroušení barvy tedy nepřipadalo v úvahu, proto jsem zvolila možnost odbarvení. Zatím jsem nic podobného nedělala, čekal mě tedy postup pokus - omyl. Začala jsem louhováním pomocí Lakostanu. Dost barvy pustilo, ale stále bylo hodně tmavých fleků, které se mi nelíbily. V další fázi jsem zvolila nátěr savem. A tady už bylo zesvětlení vidět. Pro porovnání tmavší područka je jen po Lakostanu, světlá už i po savu.

Finální nátěr jsem chtěla můj osvědčený Hard top oil, ale po natření na vybělené dřevo nebyl odstín pěkný a všechny fleky se zvýraznily. Vzdala jsem se tedy, ač nerada, myšlenky na hodně světlé područky a rozhodla jsem se je namořit na středně tmavý odstín. Zvolila jsem světlý dub s višní v poměru 2:1. Nahoru pak 2x nátěr HTO s mezibrusem ocelovou vatou hrubosti 000. I když v průběhu práce jsem si kolikrát bezradně zoufala, tak to nakonec nedopadlo zas tak špatně, co říkáte? Celá křesla po renovaci najdete zde.


Komentáře

  1. To bych se divila, kdybys ty, Jarinko, nic nedělala, koukám, že budeš mít Halabalu podle svého, na výsledek jsem velice zvědavá, šikulko. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Nevkládejte prosím žádné odkazy. Děkuji. Komentáře s odkazy budou ihned mazány.