Vintage trůn

Dalším renovovaným kouskem, kterým si chceme vybavit pergolu jsou křesla s pohovkou. Když bylo křeslo hotové, připadalo mi jako trůn.


Ale popořádku. Chtěli jsme pohodlné sezení a především pohovku, aby pergola byla obytnou letní kuchyní se vším pohodlím. Náhodná koupě nám však přinesla i dvě křesla, která vypadala takto:


Jak je vidět, dřevo bylo krásné zachovalé a stačilo by jen ošetřit voskem. Jeho barva se však do celkového ražení pergoly nehodila a o potazích není třeba ani mluvit. Navíc jsme potřebovali vyšší sezení k jídelnímu stolu. Tedy celková renovace byla nutná.
První přišla na řadu renovace polštářů. Zjistila jsem, že sed je příliš hluboký a nevyhovuje, proto po odstranění potahů jsme sedací polštář o 8 cm zkrátili. Polštáře jsou tvarované a prošívané a já jsem si netroufla na šití potahů sama. Požádala jsem tedy známou, která to dělá profi, aby výsledek stál zato. Látku jsem si vybrala v jednom malém obchůdku v Kravařích, kde mají nádherný výběr látek na dekorace a příjemnou paní, která poradí. Jedná se o baldachýn, který odpuzuje vodu, proto se hodí na venkovní potahy.
Pak přišla na řadu dřevěná konstrukce. Aby sezení bylo vyšší, vyrobil můj milý kovové nástavce na nohy. Dost dlouho jsme řešili, čím natírat, aby prosvítal dekor dřeva. Světlá lazura na tmavé dřevo je problém. A tak jsme provedli pokus. Základní syntetiku jsme naředili ředidlem tak hodně, až to vlastně bylo obarvené ředidlo. A tím jsem to natřela. Myslím, že výsledek není nejhorší. Kdybych v budoucnu chtěla změnu, tak základní barvu není problém čímkoliv přetřít.
Stejně jsem postupovala i u pohovky. Tu jsem doplnila i o polštářky barevně ladící se skříňkou, o které jsem už psala.



Komentáře

  1. Jaruško, tak to vypadá opravdu LUXUSNĚ!!! Gratuluji 👍👍👍 Tak příští prázdniny kávička na trůnu pod pergolou??? 😜

    OdpovědětVymazat
  2. Nádhera a ještě lépe se na tom sedí.. 😉

    OdpovědětVymazat
  3. Jarinko! jste šikulka!
    prosím o info, jedná se o Kravaře u Opavy? já jsem tam byla na návštěvě u kamarádky Dáši a ta mne zavedla do super prodejny látek, kde jsem si koupila např. skvělou zástěru do kuchyně.Paní majitelka obchodu byla velmi milá.
    Prostě Morava!
    Jiřina z N.
    trvalkadahlia.blog.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdravím Jiřinko, ano přesně o tuto prodejnu se jedná. Máte hezký blog.

      Vymazat
  4. Jarinko, díky za pochvalu, já jsem ráda, že jsem včera natrefila na váš blog. Ráda chodím k těm, co něco dovedou, zjišťuji, že je hodně žen, které toho spoustu umí. Přeji krásné jarní dny, na zahrádce bude co dělat.
    Jiřina z N.
    ( měla jsem jet v dubnu na 3 dny do Kravař u O., ale nemoc rozhodla jinak, tak někdy později. Je tam zajímavý kostel, zámek...a paní starostka!)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Nevkládejte prosím žádné odkazy. Děkuji. Komentáře s odkazy budou ihned mazány.