Klepání koberců na sněhu

O víkendu napadla nebývalá hromada sněhu. U nás jsme naměřili 45 cm. Při pohledu na bílou jiskřivou záplavu jsem si vzpomněla, jak se kdysi čistily koberce klepáním na sněhu. Tak mě napadlo to vyzkoušet. Koberec jsem položila lícovou stranou na sníh a bušila jsem do něho, co mi síly stačily. Je pravda, že staré poctivé prakry měly jiný švih, ale i ten můj od Vietnamce posloužil.

Řeklo by se, že v dnešní době výkonných vysavačů je to přežitek, ale ukázalo se, že opak je pravdou. Přesto, že pravidelně vysávám, jsem se nestačila divit, kolik nečistot se mi podařilo do sněhu vyklepat. 

Prachový sníh navíc koberec navlhčil, ale jen velmi lehce, aby špína dobře pouštěla a koberec zůstal téměř suchý. Zároveň se oživily barvy a sešlapaný vlas se načechral.


Komentáře

  1. Jarinko, to je stará, vyzkoušená věc, ale obvykle chybí ten správný prašan a mráz. Tobě se to moc povedlo a koberec bude jako nový. Sněhu tedy máte dostatek.
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  2. Jarinko, tak jsme to doma také dělávali. Poslední roky bývalo sice něhu méně, ale teď je jeho dost, tak proč to nezkusit, navíc kdo zkusil si nechat vyčistit koberec, ten ví, že to není ono. Zdraví Iwka

    OdpovědětVymazat
  3. Dobrý den. Na čištění kobercú ve sněhu nedám dopustit. Pravidelně vysávám ale v zimě vychytávám ten správný sníh abych vyběhla s koberci které zvládnu smotatna vynést. Bydlím na sídlišti v paneláku a nikdy jsem nikoho takhle neviděla s koberci venku. Asi se lidem nechce. A mi se to chce vždy. Ty koberce mi za to stojí a úplně vždy cítím tu čerstvost z koberce.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Nevkládejte prosím žádné odkazy. Děkuji. Komentáře s odkazy budou ihned mazány.