Konference Interiéry 2022

 widesign.cz

Konference Interiéry je určená pro odbornou veřejnost z oblastí, které se zabývají tvorbou interiérů. Letos se konala na brněnském výstavišti v pavilonu Rotunda. Je to opravdu dokonale vymyšlený prostor a působí tak moderně, že téměř 100 let na něm není znát. Když se okna zatemní závěsy a po obvodu se rozsvítí paprskovitá světla směřující do kopule, máte pocit, že jste v prostoru UFO.

Samotná konference byla na téma "trendy & tradice". I ta letošní přinesla mnoho zajímavých informací a přednášek, které byly podané, jak řekl moderátor ve formě "kofeinové tablety", svižně a krátce.

A ještě něco osobního. Při přednášce o zařízení vily Tugendhat se mi v hlavě objevila paralela s babiččiným bytem. A v čem si může být podobná luxusní prvorepubliková vila s nájemním bytem postaveným ve stejné době pro dělníky? Použitím závěsů jako dělících stěn. Známý skleněný pokoj je postaven v koncepci tzv. plynoucího prostoru, do kterého jsou zasazené jen 2 pevné částečné příčky a stěny ze závěsů pak mohou prostor dále dělit. Moje babička měla kuchyni, která byla i koupelnou a obývacím pokojem. V dnešní době zvláštní kombinace, ale v tehdejší mít doma vanu byl už určitý luxus. No a babička pomocí závěsů oddělila prostor s vanou a dále varnou část s kamny od té jídelní a odpočinkové. Dalo se tak libovolně prostor zvětšit anebo schovat. Přesně jako ve vile Tugendhat! 😉Jen ta onyxová stěna tam nebyla 😄.


Komentáře

  1. Jarinko, mám ráda vše kulaté ( třeba hodiny a hodinky jsem nikdy neměla jiné ) a tak tato prostora je mi velmi sympatická. Díky za článek. Párkrát jsem v Brně byla, ale na Výstavišti zatím ne.Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Nevkládejte prosím žádné odkazy. Děkuji. Komentáře s odkazy budou ihned mazány.