Patina na dřevě

Pár kousků starého nábytku už jsem zrenovovala, ale nikdy jsem ještě nepoužila patinu. Tak jsem se rozhodla ji vyzkoušet. Načetla jsem si, že se dělá buď broušením přes vrstvy barev anebo suchým štětcem. Za oběť jsem si vybrala hodně starou stoličku po mé babičce. Promiň, babi tam nahoře.

Asi před dvaceti lety jsem stoličku opálila od starých barev a natřela luxolem.


Teď jsem ji trochu přebrousila.


Pak jsem přidala hned dva různé nátěry. Přece nebudu troškařit. Mezi nátěry jsem vždy lehce přebrousila. Ta modrá barva je taky můj experiment. Vzala jsem si bílý, krémový, modrý a zelený Balakryl a v náhodném poměru je smíchala.


A nakonec bílá vrstva.


A pak už jsem jen brousila a brousila až se postupně odkrývaly jednotlivé vrstvy podle struktury dřeva. Důležité je zachovat směr broušení podle vláken dřeva. A tady je výsledek.



No uvidíme, jestli stolička nepůjde do další proměny.

Komentáře