Krabička v šelaku

Chtěla jsem si vyzkoušet práci se šelakem, politurou vyráběnou z výměšku červce lakového. Používá se především na starožitný nábytek. Vypadá krásně, ale je pravda, že nábytek takto ošetřený nevydrží tolik jako třeba s voskovým olejem. 

Na pokus mi posloužila stará krabička, kterou jsem odstrojila z kování, oškrábala na čisté dřevo, pečlivě vybrousila, namořila dvěmi vrstvami světlého ořechu a jednou vrstvou mahagonu. Takto byla připravena na nátírání šelakem. Použila jsem 5 vrstev s jemným mezibrusem. Běžně se používá i více vrstev.


 Krabička v původním stavu měla už jistou patinu získanou opotřebením, ale však ona ji časem opět získá.


Kování jsem vyčistila brusnou vatou hrubosti 0.

 

A ještě, jak vypadá šelak před rozpuštěním v lihu. Jsou to takové šupinky a dodávají se v několika odstínech.

 


Komentáře