Židle s pružinovým sedákem

 widesign.cz

Pružinové výplně sedáků se používaly v dobách, kdy ještě nebyly molitany a jiné pěnové výplně.             U moderního nábytku, který se dělá šup šup, aby to bylo hotové a co nejlevnější, je nenajdeme. Sezení na pružinách má však své kouzlo a navíc látka se nekrabatí, protože přužiny ji vždy po vstanutí pěkně natáhnou.

Jak jsem vyvazovala pružiny jste už mohli vidět v příspěvku Jak na pružinový sedák. Teď jsem se zaměřila na dřevo. Nejpracnější renovace nejsou z původního stavu, ale z již dříve tzv. renovovaného. V tomto případě byla na židlích urputně držící černá barva.

Tu jsem nejdříve seškrábala Bahco škrabkou a cidlinami.

A pak vybrousila něco bruskou a zbytek ručně, až se vylouplo pěkné bukové dřevo.

Kostru židle jsem ošetřila matným lakem pro zachování světlého odstínu a šprušle s ořechovou kořenicí olejem pro zvýraznění krásné kresby, která z každé židle dělá originál.


Na sedáky jsem vybrala kvalitní látku Secese od Kolovratu. Její zlatavé linie krásně hrají se dřevem židle.

Momentálně jsou židle pro případného zájemce volné.


Komentáře

  1. V trpělivosti bys, milá Jarinko, zasloužila Oscara + Nobelovku. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Nevkládejte prosím žádné odkazy. Děkuji. Komentáře s odkazy budou ihned mazány.