Vánoční stromek v květináči

Už delší dobu jsem zvažovala pořízení živého vánočního stromku v květináči. Lákala mě představa, že po Vánocích nebudu muset vyhodit opadané koště, ale jeden stromek bude se mnou trávit Vánoce několik let. Hodně lidí tvrdilo, že stromek stejně nepřežije. Mě to však nedalo a vloni jsem se ke koupi odhodlala. A jak myslíte, že to dopadlo? Přežil! 

Tento nazdobený je samozřejmě loňský, protože stromek zdobíme den před Štědrým dnem. Jednak živý stromek nemůže být měsíc v teple a jednak mi přijde zcestné mít doma nazdobený vánoční stromeček na konci listopadu jako v nějakém nákupním centru. Kde je pak to kouzlo Vánoc? U nás stromeček vždy rozsvěcoval až Ježíšek.

Stromek se během roku pěkně vyvíjel. Když jsme ho loni v prosinci koupili vypadal takto

Na jaře začal celý obrůstat mladými světlezelenými výhonky

A teď už je pěkně chundelatý

Pro toho, kdo by si chtěl zkusit také pěstovat takový živý stromeček, bych měla pár vychytávek a zkušeností.

  • Je třeba koupit stromek v osvědčeném zahradnictví, kde stromky pěstují a zaručí vám, že byl zasazen do květináče s kvalitními kořeny a ne jen uříznutý posazen do zeminy. Vyhnula bych se hobymarketům.
  • Týden před Vánocemi jsme ho přenesli domů do místnosti, kde se málo topí a teprve den před Štědrým dnem do teplého obýváku.
  • V teple byl maximálně 2 týdny a pak se zase postupným přemísťováním dostal ven do mrazu.
  • Průběžně jsem zalívala, aby zemina byla vlhká, ale ne bahnitá.
  • Venku jsem našla stanoviště za tujemi, které stromek v létě chránily před prudkým sluncem.
  • Stromek se velmi špatně přenáší, protože je hodně těžký a navíc pichlavý, proto můj milý vymyslel a vyrobil na něho "máry", jak nosič nazval😄. Ze stejného důvodu pro stromek také vyrobil stolek ze staré kancelářské židle. 


 
 




Komentáře

Okomentovat

Nevkládejte prosím žádné odkazy. Děkuji. Komentáře s odkazy budou ihned mazány.