Jak pověsit závěs

 widesign.cz

Před pár lety jsem absolvovala kurz textilního dekoratérství a je to celkem věda. Ono nacvakat nějakou látku na žabky je jednoduché a rychlé, ale výsledek podle toho taky vypadá. Nebudu zacházet do podrobností, ale vycůcla jsem pro vás pár praktických rad, které se můžou hodit, pokud vám záleží na vzhledu vašich záclon a závěsů.

  • Látka by měla mít alespoň dvojnásobek šířky zakrývaného místa, aby to nevypadalo chudě
  • Délka těsně k zemi nebo těsně nad topení, nic mezi tím, popř, se může pár cm válet na zemi
  • Po stranách oken se přidává 20 – 30 cm, popř. se zakryje celá stěna
  • Kolejnice se dává do stropu, tyč je nad oknem ve 2/3 nádpraží (místo mezi oknem a stropem)
  • Látka by vždy měla být, tak vysoko, aby zakrývala kolejnici s háčky nebo tyč
  • Na tyč se mi osvědčila široká páska s poutky, dělá to pěkné pravidelné vlny
     

     
  • Při věšení na kolejnici se našívá aspoň 7cm široká řasící páska, řasení pak vypadá podle typu zvolené pásky

    Někdy však je třeba i improvizovat, když chcete něco atypického. Na starém regálku po babíčce, který jsem renovovala, byl závěs vždy jen na tenké kovové tyčce navlečené v tunýlku. Nevýhodou bylo, že se nedal posouvat, proto ho babička měla ze dvou kusů, aby se dostala poodhrnutím dovnitř. Přemýšlela jsem, jak využít řasící pásku s háčky. Když jsem je dala tak, jak patří, tak závěs na velkých okách odstával a dobře nedržel.
    Proto mě napadlo háčky otočit naopak a tyč navléknout do oček, na kterých jsou poutka řasící pásky.

     Tyč je tak schovaná, nemůže vyklouznout a zárověň se závěs dobře posouvá.




Komentáře

  1. Jarinko, jsi vynalézavá a já nejen proto k tobě na blog ráda chodím. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Nevkládejte prosím žádné odkazy. Děkuji. Komentáře s odkazy budou ihned mazány.