Sashiko vázy

Originální věci, které nemají ostatní, se dají udělat i z běžných výrobků. Když jsem uviděla polštář s vázami, hned mě napadlo, že bych ho mohla proměnit bílozlatou sashiko výšivkou. Je to tradiční japonská technika, ale působí moderně. 

Na začátku byl polštář s natištěným vzorem váz.
Na každou vázu jsem vybrala jiný vzor, který by podtrhnul tvar dané vázy. Vzory jsem přenášela různými způsoby a tyto možnosti vám chci ukázat.

Na první vázu jsem vybrala vlny, které jsem už použila na předešlé sashiko výšivce a měla jsem na ně šablonu. Stačilo tedy jen křídovou tužkou překreslit.

Druhý vzor rozvlněných čar jsem si stáhla a vytiskla z Pinterestu a přenesla pomocí bílého kopírovacího papíru. Toto přenášení je málo přesné a špatně čitelné, nehodí se tedy na vzory, které vyžadují preciznost.

Třetí vzor konopného listu jsem si také stáhla z Pinterestu. Permanentním fixem jsem ho obkreslila na rozpustnou vyšívací fólii, kterou jsem pečlivě na látku přistehovala. Po vyšití stačí látku namočit a fólie se beze zbytku rozpustí jak pára nad hrncem. Tímto způsobem se dají vyšívat opravdu přesné vzory.

Do každého vzoru jsem na zpestření vyšila pár čar zlatou nití. A takto už polštář trůní na pohovce.



Komentáře

Okomentovat

Nevkládejte prosím žádné odkazy. Děkuji. Komentáře s odkazy budou ihned mazány.