Bublanina s drobenkou

Čas třešní přišel mnohem dřív, a tak zatímco jindy teprve zvolna růžoví, letos mám úrodu zpracovanou.


Mezi naše oblíbené moučníky patří bublanina s ovocem. Vyzkoušela jsem různé recepty, až jsem před několika lety objevila tento, a u něho už zůstala. Potřebné suroviny na velký plech:
ovoce
5 vajec
250 g cukru krupice
160 g tuku hera
240 g hrubé mouky (ano, opravdu hrubé)
9 lžic mléka
1 prášek do pečiva
Nejdříve si přichystáme ovoce, já jsem si vypeckovala 110 třešní.


V jedné misce vyšleháme sníh z bílků a ve druhé žloutky s cukrem a tukem. Do této směsi přidáme mouku smíchanou s práškem a mléko. Nakonec lehce vmícháme tuhý sníh. Těsto je nadýchané.


Já dávám i drobenku, na kterou je třeba:
90 g Hery
150 g hrubé mouky
70 g cukru krupice

Těsto pak stačí rovnoměrně rozetřít na plech s pečícím papírem, poklást ovocem a


posypat drobenkou.


Peču na 180 stupňů asi půl hodiny.


Po vychladnutí zbývá už jen nakrájet a podávat.


Komentáře