Chvála muškátům

Pelargónie jsou jednou z nejoblíbenějších truhlíkových kytek a právem. Při minimální péči zdobí okna až do podzimních mrazíků. Nechtěla jsem být konzervativní a zkoušela jsem pěstovat různé rostliny, ale některé nesnesou prudký déšť, jiné zase nesmíte zapomenout zalít. Další spálí prudké slunce anebo naopak jim nesvědčí stín. Muškáty jsou odolné a vděčné.




Mám pár vychytávek, ke kterým jsem došla časem. Jednou z nich je složení půdy. Při sázení nasypu na dno truhlíku trochu slepičího trusu, který se pak postupně rozkládá a už do konce sezóny nemusím přihnojovat. Zeminu smíchám ze dvou třetin z kupného zahradnického substrátu a z jedné třetiny mého dvou až tříletého kompostu. Sázím do samozavlažovacích hlubších nádob a pokud chci prostorově mohutnější výsadbu, sesadím společně převislé muškáty s těmi pevnými a každá rostlina vykryje jiný prostor.

V kované kráse jsem zobrazila okýnko hospodářské budovy s nakvetlým truhlíkem a takto vypadá po několika týdnech.


Komentáře