Bublanina s drobným ovocem a posýpkou

Recepty přidávám na blog 1 krát max 2 krát za rok. Tento mám opravdu už mnohokrát osvědčený, proto se chci s vámi podělit. U některých bublanin se mi stalo, že ovoce kleslo na dno, tady pěkně drží na povrchu a protože jsem huba mlsná, vylepšila jsem si bublaninu ještě posýpkou, takže je to spíš koláč.

Jak na to? Nejdříve obejdu zahradu a natrhám, co mi padne do oka a u slepiček se zastavím pro vajíčka. Jednotlivé druhy ovoce sbírám zvlášť. Má to svůj důvod.

Začnu přípravou posýpky, aby měla chvíli čas odležet se v ledničce. V misce zpracuji 100g másla nebo Hery, 100 g moučkového cukru a 120 g polohrubé mouky. Dám do chladu.

A pustím se do těsta. Do misky oddělím 5 žloutků, odvážím 165 g másla nebo Hery a 250 g cukru krupice.

Nejdříve však ušlehám sníh z 5 bílků, dokud jsou metličky čisté a teprve pak se pustím do vyšlehání nachystané směsi.

Z domácích vajíček je pěkně žluťoučká. Teď přidám 9 lžic mléka a 230 g hrubé mouky (ano, hrubé), do které jsem vmíchala 1 prášek dopečiva. Opět vyšlehám a nakonec lehce vmíchám čepici z připraveného sněhu.

Na velký plech vyložený pečícím papírem naliju těsto a rovnoměrně rozprostřu. Nastal čas sypat ovoce. Aby byly jednotlivé druhy rovnoměrně všude, přidávám je postupně. To je důvod, proč je mám oddělené.



Nakonec drobenku a šup do trouby na 35 -40 minut.


Po upečení pocukruju a po vychladnutí se může krájet.

Pokud chci dávku jen do dortové formy, tak budu potřebovat

3 vejce

100g másla nebo Hery

150 g cukru krupice

5 polévkových lžic mléka

140 g hrubé mouky

1/2 prášku do pečiva

Na posýpku:

50 g másla nebo Hery, 50 g moučkového cukru, 60 g polohrubé mouky
 








Komentáře

  1. Jarinko, taková dobrota, jen ty slepice nemám, ale vajíčka se dají i koupit. Tento koláč s dobrou kávou, to je sen. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  2. Bublanina je jedno z mála sladkých jídel, které fakt nedávám. Ovoce v mých očích (a ústech, samozřejmě) musí být čerstvé, jakékoliv tepelné zpracování mu jen uškodí. Anebo ji možná nemusím, protože mi ji babička od dětství vyloženě nutila. :D Navždy budu mít bublaninu spojenou s ní, ale existijou i lepší vzpomínky. :D

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Nevkládejte prosím žádné odkazy. Děkuji. Komentáře s odkazy budou ihned mazány.