Kurz restaurování historického nábytku

Člověk se učí celý život a nových zkušeností není nikdy dost. Proto jsem se přihlásila na víkendový kurz, který se pořádá v Miloticích nad Opavou v dílnách patřící krnovské střední škole pro restaurátory. Na úvod bylo něco málo teorie shrnuté do této příručky

Kurzy vedou 2 prima chlapíci, kteří historickým nábytkem a jejich renovacemi žijí. První z nich kromě restaurování učí na zmíněné střední škole a vede Muzeum  nábytku v Krnově a druhý se zabývá renovacemi v Ostravě.

Já jsem si sebou vzala 2 thonetová křesílka. Už doma jsem je částečně rozebrala, zbavila nánosů barev a vybrousila do čista. To totiž zabralo hodně času, který bych tady zbytečně ztrácela. S čím jsem potřebovala poradit bylo především lepení prasklých částí, povrchová úprava a zpětné sestavení. O celé renovaci těchto křesílek však bude samostatný příspěvek.

Kurz probíhal v pohodové přátelské atmosféře a člověk mohl okouknout i postupy práce jiných účastníků, protože každý si přinesl věc, která vyžadovala jiné činnosti.




Komentáře