Kachlová kamna

K napsání tohoto příspěvku mě inspirovala sestra, která mě požádala, abych ji pomohla vybrat kachlová kamna. Rozhodla se jimi nahradit klasický krb, který má malou tepelnou účinnost a nedá se na něm vařit. Toto řešení ji pomůže ušetřit při vytápění plyn a zároveň vařit při jakýchkoli výpadcích energie.

Kachlová kamna se teď těší nebývalému zájmu a čekací doba u kamnářů je dlouhá. Proto jsem fotky zcela výjimečně nedělala já, ale vybrala jsem je pro inspiraci z internetu. Na první fotce jsou kamna v tradičním venkovském stylu a na druhé je vidět, že zapadnou i do moderního interiéru.

Při této příležitosti mi to nedá, abych nostalgicky nezavzpomínala na své dětství a mládí. Do svých 26 let jsem bydlela v bytě, kde se na kachlovém sporáku vařilo a v pokoji byla vysoká kachlová kamna na vytápění. Člověk sice nebyl závislý na dodávkách a cenách energií, ale musel do druhého patra natahat uhlí, rozdělat oheň a aspoň 2 hodiny počkat, než se kamna dostatečně nahřála a začala sálat, pak bylo krásně teploučko. Do té doby teplý svetr, kamaše a tlusté ponožky byly nezbytnosti. I proto mi dnes připadá legrační, když se někdo rozčiluje nad tím, že se má doma v zimě teple obléknout. Dnes už mám krbová kamna jen jako doplněk k plynovému topení a mám možnost volby.

Komentáře

  1. Járinko, dcera si do nového domečku nechala udělat kachlová kamna i s místem na ležení, místem na sezení, s troubou a s místem na sušení ovoce nebo bylin. Nikdy bych nevěřila, že pár třísek udělá tak báječné teplo. Zdraví Iwka

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Nevkládejte prosím žádné odkazy. Děkuji. Komentáře s odkazy budou ihned mazány.