Proměna sborovny

 widesign.cz

Mezi návrhem a realizací často uplyne delší doba, v tomto případě celý rok. Chci vám ukázat, jak se návrh může během realizace měnit. Důvodem může být už nedostupnost navrženého vybavení anebo změna v potřebách zákazníka. Důležité však je zachovat celkovou koncepci, aby si interiér zachoval podle návrhu nápad a praktickou použitelnost.

Škola byla postavena v 50. letech minulého století. Z té doby pochází i unikátní jednací stůl dlouhý 4 a půl metru s 12 pracovními místy (s počtem apoštolů shoda čistě náhodná 😉). Původní je i sestava nástěnných skříněk.

Toto vybavení mělo zůstat, aby se zachovala autentičnost a část historie místnosti, kterou už prošlo několik generací učitelů. Ostatně stůl ani nejde vystěhovat, jak je vidět na obrázku z průběhu rekonstrukce. Stejně tak se měla zachovat kuchyňská linka a židle pořízené v nedávné době.


V průběhu let se dělaly úpravy tak, že se něco doplnilo, opravilo, vyměnilo, ale nikdy to nebylo koncepční řešení. Současná paní ředitelka chtěla sborovnu zrekonstruovat, jak po technické stránce, tak i po estetické, aby interiér nebyl jen slepenec toho, co se během let nasbíralo, proto mě oslovila.

Hlavní úkoly, před které jsem byla postavena, bylo vyřešit přidání několika pracovních míst pro počítačová pracoviště a pro nové pedagogy, původní vybavení sladit s novým a také místnost oživit.

K tmavě hnědému nábytku jsem vybrala svěží zelenou RAL 8996, kterou jsem navrhla na některé plochy a hrany. Tato barva nejen oživuje tmavé kusy, ale zároveň je jejich sjednocujícím prvkem.

Stará pracovní místa pro 2 jsem rozšířila na 5 míst.

Původní vestavěná skříň před lety nastříkaná ve své době populárním variopaintem dostala nové police i dveře. Volila jsem světlounce žlutou, která trochu splývá se stěnou a na prostřední dveře přibylo chybějící zrcadlo. 

A na závěr porovnání návrhu a realizace. Jak už jsem psala, došlo ke změnám, ale rozhodně ne k horšímu. Na začátku návrhu nebylo jasné, zda bude možno zrenovovat velký stůl. Byl potažený koženkou, léty na mnoha místech poškozenou. Nakonec se možnost renovace našla a navíc byla k mání i koženka ve vybraném odstínu svěží zelené. Interiér se tak ještě vice prosvětlil.

Další změna oproti návrhu byla na pracovních stolech. Podnoží se zelenou se přestalo vyrábět, proto jsem ji nově použila na hrany stolu, stejně jako to je na sjednocující polici nad skříňkami.





Komentáře