Zastínění na pergole


Nebyli jsme rozhodnuti jaké profi zastínění na stranu pergoly zvolit, tak jsem vloni pro zatím vytáhla dvě starší záclony, že to nějak pořeším. Postupným zdokonalováním a vychytáváním nedostatků se však ukázalo, že to je řešení, které nám vyhovuje, a tak zůstane trvale.


Záclony jsem nejdříve obarvila směsí zelené a modré barvy, aby tolik nezářily bělostí. Navlékla jsem je na dvě samostatné tyče, protože jsme je chtěli nejen stahovat do stran, ale i překrývat podle potřeby. Ukázalo se však, že nejlepší je nechat je obě roztažené, tím vznikne dvojí vrstva a vzduchová kapsa. Jenže když se zvedl vítr, záclony vlály. Napadlo mě tedy, stejně jako nahoře, navléknout je na dvě tyče i dole. To se nám moc osvědčilo. Zachytí nárazy větru, částečně déšť a v zimě i sníh. Zastínění přežilo bez problémů i vichřici. Na jaře jsem záclony vyprala a toto moje DIY slouží dál. Nejen, že jsem ušetřila nemalé peníze ( koupeny 4 tyče a 4 konzolky z IKEA), ale využila jsem i odložené zácony.



Komentáře