Učebny z krypty kostela


widesign.cz

V Londýně na Holland Road je kostel St. John the Baptist Church postavený ve viktoriánském stylu. Na této fotce s dramatickým nebem mi tak trochu připomíná Bradavice 😉.


V suterénu pod hlavním vchodem je velká, nyní zřejmě nevyužitá krypta. Formou výběrové soutěže bylo zadáno navrhnout úpravy, aby zde mohly být 2 učebny, každá z nich pro 15 dětí ve věku 3 - 10 let. Bohužel nebyly dodány obrázky současného stavu, jen plánek a požadavek, aby se zachoval styl celého kostela. Byla to pro mě výzva, už proto, že prostředí školy mi není neznámé. Zúčastnilo se celkem 10 designérů z celého světa. O to větší jsem měla radost, že můj návrh uspěl. Nebudu popisovat všechny změny, které bylo třeba provést, jen přidám pár výsledných obrázků.

Celkový pohled na rozdělení krypty. Obloukové zdi byly původně odděleny příčkami, ale mi přišlo zajímavé začlenit je do prostoru a tím ho i zvětšit.



Obě učebny jsou průchozí, na jedné straně jsem vytvořila malou vstupní chodbu přístupnou z kostela.



A na druhé straně jsou místo původních oken vstupy přímo zvenčí, doplněné malou šatnou a skříněmi na pomůcky.



Místnosti jsou vybaveny stoly podle věku dětí, ty menší jsou na kolečkách, a dají se libovolně přemísťovat, aby mohl vzniknout i prostor pro pohybové aktivity nebo skupinové práce.


Zdi jsem zvolila v bílé barvě pro zvětšení a prosvětlení prostoru a sloupy jsou obložené cihlovým obkladem pro zachování stylu celé budovy.

Komentáře

Okomentovat

Nevkládejte prosím žádné odkazy. Děkuji. Komentáře s odkazy budou ihned mazány.