Dřevěné nádoby


Objevila jsem je zároveň se sudem, o kterém jsem už psala a zrenovovala jsem si je jako nádoby na květiny.

V původním stavu byly škopky tak seschlé, že držely pohromadě jen díky skobičkám na obručích.

Jsem ráda, když objevím něco, co odkazuje na původ věci. Na jednom škopku byly zbytky nálepky. Před obroušením jsem si je vyfotila. Myslím si, že ve škopku bylo kysané zelí, 3,20 Kčs za 1 kg.


Škopky jsem nejdříve rozebrala, díly vybrousila a natřela lněným olejem. Před rozebráním jsem je ještě očíslovala, jak jdou za sebou.


















Nejobtížnější bylo sestavit je zpět dohromady. Pokusem a omylem jsem přišla na způsob, při kterém jsem využila plastové nádoby z Ikea. Koupila jsem je jako vložku na květiny, protože do škopků padly jako ulité. Problémem bylo i to, že dna mají tvar elipsy, a tak jsem musela hledat tu správnou polohu. Ještě před složením jsem obruče natřela nejdříve základem na kov a potom černou syntetikou.
















 

 

 

 

Než jsem se pustila do druhého, tak jsem je pro srovnání vyfotila.


Hranatou nádobu stačilo jen obrousit a naolejovat. Můj milý na ni přidal ještě kovové hrany, stejně tak vyrobil i stojany pod škopky. No, a takto vypadaly před osázením.


Komentáře

  1. Jarinko, tomu říkám kutění. Jsi moc šikovná a jen zírám. Sedí k vám jako ulitý. A ty fuchsie jsou v nich nádherné.
    Zdravím ze Středočech: Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Nevkládejte prosím žádné odkazy. Děkuji. Komentáře s odkazy budou ihned mazány.