Komoda v novém kabátku



Komoda, která mě provází už od dětství, nutně potřebovala nový vzhled. Babička ji koupila někdy v 70. letech a od té doby její téměř bezedné šuplíky uchovávaly rozličné věci, které se měnily, jak šel život.
První proměnou prošla před dvaceti lety, kdy jsem měla období samolepicích tapet a všechno možné jsem oblepovala. Ani tato komoda mým pokusům neunikla.


Tento outfit už však dávno není in, a tak bylo na čase dát komodě nový kabátek.
Nejdříve jsem ji tedy musela svléknout z tapety. To šlo lehce. Ovšem odstranit veškeré zbytky lepidla byla pěkná piplačka. Hadříkem a technickým benzinem jsem to drhla, až původní dýha byla naprosto čistá. Na odstraňování veškerých samolepek je nejlepší lihobenzin, ale ten jsem neměla.



















A teď konečně přišla práce tvůrčí. Komodu jsem chtěla dát ke stěně, kde jsou zaslepené dveře. Na šuplíky jsem tedy použila stejnou tapetu a na korpus barvu, jaká je na poličkách. Kousky tapet jsem přilepila lepidlem na tapety a na nátěr jsem použila vodou ředitelnou barvu Denas černou mat a Sokrates palisandr pololesk. Černou jsem dala jako základ a na ni jednu vrstvu palisandru. Před natíráním základu jsem povrch lehce sbrousila, aby barva dobře přilnula. Vrchní nátěr jsem pak ještě zafixovala včelím voskem Borma Wachs. Nakonec jsem komodu oživila úchytkami nabarvenými na oranžovo podle barvy sousedního gauče.



Komentáře

Okomentovat

Nevkládejte prosím žádné odkazy. Děkuji. Komentáře s odkazy budou ihned mazány.